Tack, korv å brö, REKO och leveransrunda!

Först och främst ett varmt tack och en kram till er som kom till min undsättning och gjorde beställningar till förra helgen! Jag fick in 38 beställningar, minst tre gånger så många som förväntat en helg i februari. Jag har inte riktigt lyckats få ihop tillräckligt för att bli av med alla eftersläpande fakturor, men jag är på god väg. Jag är djupt tacksam för er hjälp!

I morgon lördag den 7 mars står jag på Hornuddens Trädgård och kränger korv under Sörmlands Korv- och bröd-runda. Där serveras min salsiccia med rostade fänkålsfrön, svartpeppar och vitt vin, och en chilistarkare variant av min chorizo, av värdarna, och jag själv står med kylen och frysarna och kränger styckdetaljer och 15 sorters korv. Jag blir glad om ni kommer dit och stöttar mig. Efter de senaste dagarnas strålande sol så vägrar jag att tro på väderleksrapportens mulna förutspåelser. 

På tisdag den 10 mars åker jag till REKO Sollentuna 18:30–19:00 (i Häggvik) och REKO Vasastan 19:30–19:45 (vid Sabbatsbergs sjukhus). Följ länkarna om ni vill lägga en beställning dit.

Näst lördag, den 14 mars kör jag en leveransrunda igen för att skrapa ihop det sista som behövs för att klara de hotfulla fakturorna. Beställningsformuläret ligger redan uppe. Men ännu har vi tyvärr inte fått tag på någon lever. Får slakteriet fram någon i början av nästa vecka så kör vi naturligtvis pastejproduktion också, och i så fall hör jag av mig till er om det. 


Äntligen är nästan all snö borta; snödropparna tittar blygt fram i mina rabatter. Skymningen har kommit tillbaka till kvällarna. Tänk om…

Vi ses!